Wat zou jij doen?

In de feestmaanden worden we altijd lekker gemaakt met kansspelen met de meest fantastische grote geldprijzen. In welke loterij dan ook, de postcodeloterij, bingo of miljoenenjacht. Tijdens al deze kansspelen kunnen we wegdromen in honderd duizenden of zelfs miljoenen euro’s die ons glansrijk meenemen naar een droomleven, naar een droomvakantie of zelfs mee naar een nieuwe relatie of nieuw huis. Alles lijkt mogelijk, de weg gaat open en alle remmingen worden weggenomen. In schitterende filmpjes en prachtige beelden. Ik moet je eerlijk zeggen gokken is aan mij niet besteed. Ik geloof in andere krachten.

Maar wat ik je wil vragen is wat zou JIJ doen? Wat zou je doen, NU? In de tijd waarin we NU leven? Met dat miljoen?

Is het nog wel van deze tijd, deze nieuwe realiteit om een programma met grote loten en bingokaarten aan ons te spiegelen? Ik kan me deze dagen niet aan mijn lot onttrekken. Hoeveel tijd of geld je ook hebt in deze wereld NU…wat kun je ermee? Alles waar we altijd van dromen ligt stil. Plat aan banden gelegd, geef het beestje maar een naam. Mijn grootste passie is reizen, mijn droom was om jullie via een reisblog mee te nemen op mijn persoonlijke avonturen. Zoals ik dat uiteraard al jaren doe via deze weg.

In maart ben ik jarig, de datum waarop vorig jaar de eerste lockdown begon, het is toch niet te bevatten meer, waar gaat dit nog heen? Een nieuwe variant heeft zich aangediend, de regels worden nog strenger, een avondklok hangt ons boven het hoofd. De ziel is al uit het leven gehaald, de straten in de steden zijn leeg. Er zijn mensen zo bang die durven of mogen niet eens meer naar buiten. Gehersenspoeld en bang gemaakt. In elke jaszak zit tegenwoordig zo een K….masker, ik word er zo opstandig van. We worden zo beperkt in het leven. Depressie en zelfmoord zelfs onder jongeren neemt toe. De gemiddelde tiener geeft zijn leven momenteel een onvoldoende. Wat voor voorbeeld geven wij de kinderen?

Het leven wat velen spirituele leiders en dito voorbeelden al geruime tijd verkondigen is leven in het NU. het leven kunnen we niet sturen, noch controleren. Dat is nu wel gebleken met corona. De dood komt in vele vormen deze dagen. Een levensles die we allemaal moeten ondergaan. Voor de een komt de wijsheid vanzelf maar vaak ondergaan we eerst een groot lijden, een groot verdriet of verlies alvorens we gaan beseffen, dat het leven heel fragiel is. Dat het de moeite loont om af en toe eens stil te staan bij het NU. Waar je nu mee bezig bent. Maar bovenal wat je NU denkt. Je gedachten zijn zo bepalend voor je levensvreugde. Probeer maar het maar eens. Ik geef je een voorbeeld. Als je zegt ik ben krachtig. Ik ben mooi. Ik ben sterk. Ik ben een powervrouw. En je herhaalt dit meerdere keren per dag, dan wordt het een soort van mantra die je tegen jezelf zegt dan ga je dit manifesteren en dan word je deze gedachten. Je bent het al, het zit al in je maar de bewustwording hoe het dus werkt is best spannend. Maar het werkt echt. Probeer het maar eens.

Zeker nu, in deze tijd, je hebt NU veel tijd. Tijd om na te denken, te voelen en te reorganiseren. Ben je wel gelukkig in je huidige relatie? Is deze baan wel jouw grootste uitdaging of wil je heel graag voor jezelf gaan werken? Ga je NU in je kracht staan? Wat zou jij doen? Met of zonder dat miljoen? Jouw lot ligt in jouw handen en in jouw gedachten. Je kunt ALLES worden wat je wilt, je moet het alleen wel willen. Met corona wordt alles extra onder het vergrootglas gelegd. Er is geen ontkomen meer aan jezelf.

Alles begint met dankbaar zijn. Zelfs voor deze lastige tijd. Dankbaar wat we hiervan kunnen leren. Als je elke avond vijf dingen benoemd voor het slapen gaan waarvoor je dankbaar bent, dan gaat dit zich vermenigvuldigen. Echt, ga ermee aan de slag. Het werkt. Focus op al datgene wat WEL goed is al is het iets kleins.

Positief denken is soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik heb het ook kunnen leren en het geluk aan kunnen trekken. Dat kun jij ook. Als je hierin hulp nodig hebt, of het niet ziet zitten in deze tijd mag je mij berichten. Wellicht kan ik je helpen of je anders leren kijken naar jouw situatie. Ik had laatste een hele heldere droom dat ik een agency was begonnen met het helpen en stimuleren van jonge ondernemers, vrouwen vooral om in hun kracht te komen en in hun te investeren. Klinkt mooi toch?

Het is nooit te laat! Op welk vlak dan ook!

Wat zou jij doen?

3 thoughts on “Wat zou jij doen?

  1. Lieve Karin,
    Mijn geld, als ik de gok al zou nemen, zou naar m’n wassalon gaan.
    Ik zou iedereen die ik goed ken en die het moeilijk hebben een deel geven. En de logeerhondjes ook iets leuks natuurlijk.
    Ook een deel investeren of een oude boerderij kopen en opknappen zodat ik daar een paardje zou kunnen houden en m’n wassalon etc.
    Hihihi maar idd, status en dat soort Dingen is in dit leven niet voor mij.
    De simpelheid des levens is voldoende.: gezondheid, liefde, vriendschap en natuur.
    Ik wens jou, Peter en de hondjes samen met familie en vrienden de kracht en liefde om deze pittige uitdaging te volbrengen.
    Warme groet Amber en poot van storm

    Like

    • Lieve Amber, wat een mooie mail. Zo puur als jij zijn er niet veel meer op deze aarde. Fijn dat je zo simpel als ik het zo mag stellen gelukkig kunt zijn. Mijn eigen moeder zit ook zo in elkaar en is heel basic gelukkig en tevreden. Hoe ouder we worden hoe meer berusting er komt denk ik. Dank je wel voor je bericht en we gaan hier zeker goed uitkomen, voor jou ook veel liefs van ons xoxo

      Like

Plaats een reactie